Nettavisen.no

Kontakt oss
RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no

En maktdemonstrasjon

Reisetips med annonselenker

Orlando Blooms 10 beste reisetips

Oddsen med annonselenker

Washington Capitals i glitrende form

Med sitt første album på syv år leverer Dødheimsgard trolig årets beste metallutgivelse.

Dødheimsgard

Supervillain Outcast

Moonfog / Tuba

Dødheimsgard, eller DHG/Dødheimsgard som de nå kaller seg, har brukt hele syv år på det nye albumet «Supervillain Outcast». Det tilgir vi gjerne når resultatet er så til de grader gjennomført som dette.

Bandet startet i sin tid som et mer standard svartmetallband, men skriftet med «666 International» drastisk retning mot det mer obskure. I så måte er det nye verket en naturlig oppfølger. DHG fremstår på mange måter som ekstremversjonen av Marilyn Mansons tidlige periode. Lydbildet er industrielt, fengende og piffet opp med spenstige og til tider obskure lydeffekter.

«Vendetta Assassin» sparker det hele i gang. Låten bæres frem av et lynraskt refreng som garantert kommer til å falle i smak når bandet inntar scenen ved påskens Infernofestival. Fortsettelsen «The Snuff Dreams Are Made Of» drar oss inn i en herlig synthbasert groove, fulgt av en overraskende ren og harmonisk avslutning.

Variasjon er kanskje «Supervillain Outcast»s største salgsargument. Der «666 International» var ispedd en rekke instrumentale pianospor, står denne gang Kvohsts vokal i fokus. Småskumle vokalpassasjer avløser galskapen med jevne mellomrom, slik at ørene får et par sekunders ro før det igjen braker løs.

Når tonene fra «21st Century Devil» har avsluttet ballet sitter vi igjen med et sterkt ønske om å starte forfra snarest mulig. «Supervillain Outcast» er en milepæl innen norsk ekstremmetall og et helt forbanna overlegent album.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

comments powered by Disqus