Nettavisen.no

Kontakt oss
RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Foto: ARNE BØRRESEN (Demokraten)

Fikk ikke lov til å betale - fikk ekstra gebyr

Shopping med annonselenker

Slik kan dressen bli mer rocka

Oddsen med annonselenker

Trenerlegenden Ranieri skal ta Leicester til nye høyder

Hva skal du gjøre når parkeringsselskapet nekter å oppgi kontonummer du skal betale til?

(Demokraten): 18. august måtte 84-åringen Karl Antonsen haste i vei til sykehuset. En sjåfør hjalp ham av sted, slik at Antonsen skulle slippe å tenke på nettopp bilen og parkeringen.

- Men min gode hjelper glemte selv å legge på automaten i stresset som oppsto, sier han til Demokraten.

Da hun kom ut av sykehuset etter å ha fulgt 84-åringen inn i vestibylen, lå lappen allerede på ruta: 510 kroner i gebyr for å ha stått på EuroParks plass i nøyaktig fire minutter uten å betale.

- Jeg forsto med en gang at EuroPark hadde retten på sine side, sier han.

Kom skjevt ut av printeren
Men da han skulle betale gebyret et par dager senere oppdaget han at kontonummeret på gebyrstrimmelen manglet noen siffer. Dette fordi talongen tydeligvis hadde kommet skjevt ut av p-vaktas billettmaskin, forteller Antonsen og fortsetter:

- Jeg tok kontakt med EuroPark, forklarte saken og ba om å få tilsendt en giro. Dama i sentralbordet sa at dette ikke var nødvendig.

- Hun trodde ikke på min forklaring om den skjeve printingen og ba meg bruke nummeret jeg hadde fått. Så gikk det som det måtte gå: Jeg fikk brevgiroen i retur fra banken med teksten «Mottakers konto er feil».

Opplevd som arrogant
- Jeg tok på ny kontakt med EuroPark og treffer den samme arrogante medarbeideren - for å si det rett ut. I stedet for å oppgi riktig konto, svarer hun med at min sak vil bli sendt til inkasso.

- Få dager senere blir beløpet høynet til 570 kroner! sier en opprørt Antonsen og viser fram en gul talong med en svart tekst som gradvis sklir ut av papirlappen.

- 60 kroner i gebyr er ikke all verden. Men når inkassoen snart kommer blir det tøffere. Uansett; dette kommer jeg aldri i verden til å betale, sier pensjonisten, som tidligere var en av Høyres bystyremedlemmer i Fredrikstad kommune.

Direktør ordner opp
Kommunikasjonsdirektør Paal Gleditsch vil imidlertid komme Antonsen i møte øyeblikkelig når Demokraten presenterer saken for ham:

- Dette er vår feil, helt klart. Gi meg nummeret på talongen så skal vi ordne opp med en gang, sier Gleditsch kort og kontant til Demokraten.

- Hvorfor ble ikke Antonsen hørt på et lavere nivå i EuroPark-systemet?

- Det kan du saktens spørre om, men jeg kjenner jo ikke til hva som har skjedd. Men først og fremst så burde jo operatøren printet den gule talongen en gang til for å få hele teksten med.

Og har bilisten blitt møtt av en medarbeider i sentralbordet som ikke har oppført seg hyggelig, ja så beklager vi også det, understreker kommunikasjonsdirektøren.

Denne saken er levert av Demokraten.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

BIDRA I DISKUSJONEN

Gunnar Stavrum Her vil vi gjerne vite hva du mener om denne saken. Vi ønsker at du er registrert, fordi det gjør argumentene og synspunktene mer interessante. Dersom du har spesielle grunner til å kommentere uregistrert, kan du sende innlegget hit og begrunne hvorfor. I unntaktstilfeller vil vi publisere innlegg fra uregistrerte debattdeltakere etter redaksjonell redigering. Vær saklig og respektfull! Send en mail til moderering@nettavisen.no hvis du har innspill til moderatorene.
Gunnar Stavrum, sjefredaktør

comments powered by Disqus